BARNEVELD - Aart-Jan Brand, revalidant van de jeugdafdeling van De Hoogstraat, heeft maandag 13 december de Domtoren beklommen en daarmee een weddenschap gewonnen die hij sloot met Joep Janssen, fysiotherapeut.

Aart Jan heeft een beenamputatie ondergaan en bij wijze van grap meldde hij een paar maanden geleden dat hij rondom zijn ontslagdatum de Domtoren zou beklimmen. Aart Jan en Joep wisten daarvan meteen een revalidatiedoel te maken en sloten een weddenschap af. Degene die de weddenschap zou verliezen, moest een bezoek aan traktorpulling in Barneveld betalen.

Aart Jan kwam -na een aantal weken intensieve training- met gemak in 35 minuten boven (465 treden) en in 20 minuten stond hij weer beneden. TV-Utrecht heeft opnames gemaakt en deze worden dinsdag 14 december om 18.00 uur uitgezonden en er heeft ook een interview met omroep Gelderland plaatsgevonden.

bron: dehoogstraat